سلام

روز نوشته های حسین زارع

سلام

روز نوشته های حسین زارع

یک سوال مهم

چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۱۶ ب.ظ
وقتی فیلمی از زندگی نامه فایمن را دیدم و این جمله را با حالتی که انگار خیلی مهم است می گفتند «او تا آخرین لحظات عمرش کار می کرد و با چه شور و اشتیاقی » با خودم فکر می کردم خود فایمن چه حسی داشته است. بالاخره اگر دنبال این هستی که بدانی فرد برای چه این کار را کرده است نیاز است که از علت درونی ای که این کار را کرده است آگاهی داشته باشی . نه اینکه بقیه چی فکر می کنند  بعد دیدم که انگار فایمن داشته کاری که دوست داشته را انجام می داده شاید یکی دیگر در این دوران می رفت دنبال زنبارگی ، مشروب ، هیجانات شدید و غیره ولی کاری که فایمن انجام داده است مطلوب جامعه ما و خود ما بوده است با این که در منطق کاری فرقی با اون که در این دقایق رفته دنبال مواد مخدر نداشته است . اگر شما بودید در این لحظات چه کاری می کردید فکر می کنم این مهم ترین وجوه  پنهان شخصیتی شما را نشان می دهد.دوستی داشتم که مهم ترین خصیصه شخصیتی اش وحشی بودن بود البته افتخار هم می کرد . و اگر در زیر فشاری قرار می کرد دوباره این شخصیتش بروز می کرد. و من اون جا فهمیدم که پایین ترین لایه شخصیتی اش چیست خیلی وقت ها ما هم در لحظات سخت متوجه می شویم که چه کسی هستیم .داشتم کتابی می خواند این را یاد گرفتم . بیایید یک آزمایش انجام دهیم ۸ کلمه در بالای صفحه و ۸ کلمه در پایین صفحه بنویسید بدون فکر کردن مثل تداعی آزاد فروید بعد بیاید از هر دوتا کلمه یک کلمه استخراج کنید تا به ۴ کلمه برسید روی این کلمات دقت کنید  معمولا چیزی از شما را نشان می دهند .

     ولی این سوال را مشخص کنید اگر به صورت ناگهانی یک ساعت وقت به شما بدهند با آن چه می کنید؟
            (به نظرم این سوال علاقه اصلی شما را مشخص خواهد کرد در ادامه زندگی دنبالش بروید.)‌
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۲
حسین زارع مهرجردی

نظرات  (۱)

همه ی آدم ها ترکیبی از وحشی بودن و ریاکار بودن هستند. اگه کسی وحشی گری نمیکنه٬ ذاتشو پشت اخلاق٬ وجدان٬ احساسات٬ دین٬ تقوا و ... مخفی کرده.

باید با خود رو راست باشیم. چه کسی از شهوت٬ قدرت٬ شهرت و ... متنفر است؟ چه کسی از انتقام لذت نمیبرد؟ چه کسی بدون آنکه دنبال سود خویش باشد زندگی میکند؟ یک بار برای همیشه باید ریاکاری را تمام کرد. شیطان درونت را به نمایش بگذار.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی