سلام

روز نوشته های حسین زارع

سلام

روز نوشته های حسین زارع

سخنی از مارکوس اورلیوس

جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱ ق.ظ

نقل از کتاب تاملات :‌

حکما گفته اند که :‌«اگر می خواهی خرسند باشی ، کارهای کمتری انحام بده. » بهتر است بگوییم که فقط کارهای لازم را انجام بده ،کارهایی که عقل موجودی اجتماعی آنها را ایجاب می کند و در این صورت خرسندی تو ناشی از آن است که هم کارهای کمی انجام داده ای و هم به خوبی از عهده انجام دادن آنها برآمده ای اکتر اقوال و افعال ما غیر ضروری است و حذف  آنها هم از اتلاق وقت جلوگیری می کند و هم از دردسر می کاهد و بنابراین ، آدمی باید پیش از هر کاری از خود بپرسد :‌«آیا این کار غیر ضروری نیست؟» علاوه براین نه فقط از کارهای بیهوده بلکه از افکار بیهوده نیز باید جلوگیری کنیم  زیرا در این صورت به کار غیرضروری نخواهیم پرداخت.


پ.ن :فکر می کنم در غالب موارد درست باشد البته نه برای همه چیز، همه جا، همه کس‌، همه روزها سال ها و ماه ها 


و در جایی دیگر چنین می گوید که :‌«نه دچار تغییر شدن بد است و نه حاصل تغییر بودن خوب .

و باز درجایی خاطر نشان می کند که :‌«همچون دماغه ای باش که همواره امواج را می شکند او محکم و استوار می ایستد،در حالی که هیاهوی امواج به سرعت فرو می نشیند.»

پ.ن: فکر می کنم ساختار شخصیتی افراد مختلف را نیز به حساب آوریم برای مثال افرادی هستند که درونگرا هستند یا اینکه افرادی رقابت جو هستند ولی در کل بعضی از موقع ها در زندگی پیش می آید که می بایست مثل توصیف بالا بودن.

و همچنان ادامه می دهد که :‌«که کسانی را به یاد آوریم که دودستی به زندگی خود چسبیده بودند. آنها چه چیزی زائد بر کسانی که در جوانی مردند به دست آوردند ؟»

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۹
حسین زارع مهرجردی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی